Pages

Followers

Sunday, November 27, 2011

I wonder why.

I wonder why this is happening? I have the answers but I'm denying the reality.

I wonder why it happens now? I also have the answers but still, I'm denying the reality again.

I've changed?Really? Or you've changed? I have the answers also but as usual, I'm denying it,still...

The answer is simple. Keep on praying to ALLAH. HE has the answers for those questions and if I'm denying em',I'll still be peaceful at heart as ALLAH will always be with me.HE is THE ONE.

Allahuakbar.

Salam Maal Hijrah 1433

Assalamualaikum all and salam Maal Hijrah 1433 andddddddddddddd it's our 2nd anniversary ya'lls!!

Back to the time on our solemnization day - Maal Hijrah 1431, 5pm. It was 2 years ago. Today is the day. Both of us were so excited to be the husband&wifey. We pray to ALLAH that our relationship will end with marriage and yes, ALLAH bless us with our lovely marriage and it's been 2 years now . And we always pray that our marriage will be forever blessed till death make us apart.

Alhamdulillah, aku sgt bersyukur dikurniakan seorang suami yang baik seperti suamiku. Aku sgt bersyukur dikurniakan suami yang sgt penyabar seperti suamiku. Aku sgt bersyukur dikurniakan suami memahamiku. Aku berjanji akan sentiasa memperbaiki diriku agar sentiasa menjadi seorang isteri yang taat dan setia.

Aku sangat bersyukur dikurniakan perkahwinan yang bahagia ini. Tanpa suamiku, my life is meaningless. I LOVE U my dear husband, Mohd Faizul Bin Osman.


With Love,

Your Wife - Faten Bt Mohamad Noor

LOVE


Love requires understandings, sacrifice, tolerances, gives & takes, chemistry and all those good things. Without em', love will always still be love but the love won't be like what we wanted it to be.

Love is something we can feel but we'll never got to touch or see the love.

Love hurts sometimes. We'll never move on if love did not hurt us even once with it own way of hurting us.

First love will always be our first love. Though it didn't turn out to be our last, our first will always remain in our mind. Doesn't matter whether it was a sweet memory or the worst it'll always be our first love. I'll bet u'll remember ur first love for the rest of your life.U'll remember every single bit of it and sometimes it'll pop out from ur mind and u can't resist.Ever.

Love is subjective. Depends on how each person defines it.

Love is universal. It's not only for male and female.

Love can be extremely fun and it can be extremely painful.

Love is some kind of loan from ALLAH for us. It's temporary among us human.

There's only One Love that permanently will be in us is Love for ALLAH. That is certain.

Oklah. Till we meet again.

Salam and have a nice day peeps!

Saturday, November 26, 2011

Halo!Halo!Anybody Home?Halo?

Shush!Hush!Fuhhh!Shussshhhhhh!Puhh!Puhhh!

Assalamualaikum semua!!! Lama betui tak jengok belog aku ni......Been extremely BZ this few months...Almaklumlaaa...Dah nak ujung2 tahun ni, BZ laaa coz nak try to meet target for the year of 2011 kan...Meeting sana.Meeting sini.Discussion sana.Discussion sini. Pastu tambah plak MIS Dept kat opis aku ni dah nak tukar system pakai system baru yang sangat2 tak "friendly user" tu....Adoiyaiii...Memang aku jiwa kacau hari2 nak mengadap sistem bodo ni...sapa laaa founder sistem bodo ni??Tak efficient langsung sistem kau ni noks! Penat wo0o0!!Last aku update belog aku ni pon bila tah...Oh ye..Last update aku bulan September haritu...Pastu langsung aku dah tak bukak2 blog aku ni...

Oh ye, aku ada laa nak tanya pendapat hampa mengeni beberapa perkara....

Yang Pertama!

Muka orang ni sama dak mcm aku??Tapi, dia lagi lawa and stylo laaa kan dari aku...Tapi ada sikit serupa mcm aku kan?an?an?Muka orang ni sama x mcm muka aku?(Perasan!)


Yang Kedua!

Comel dak aku masa aku Darjah 1?Aku jumpak kad ni kat umah!haha..Muka takut ja..

Yang ketiga!

Hampa kenai dak bedak nyonya ni?Aku jln2 kat Selayang Mall haritu ternampak bedak nyonya.Teringat kat tok aku..aku dulu pon dok pakai bedak ni..haha..konon2 habih cun aaa pakai bedak ni!

Yang Keempat!

Kami 2 orang mcm budak2 sekolah bercinta dak?Hihi...Saja perasan muda mudi budak skolah...Haha.

Yang Kelima!

Dulu rambut aku panjang.Aku nak simpan balik rambut...Tapi, gila lama nak tunggu rambut aku jadi panjang mcm ni.Perasan dak muka aku sememeh?sebab ntime ni tak silap aku ,aku baru bangun tidoq nak sahur!Bolehh?sempat lagi ambik gambaq...Huahuahua!


Hurmmm...Itu jelah aku nak tanya hampa....Perkara yg kelima tu lebih kepada meluahkan apa yang aku rasa dan bukan aku nak bertanyakan pendapat hampa...Haha...Aku sebenaqnya nak letak gambaq2 aku masa kat Phuket haritu, tapi gambaq2 tu semua aku tak ambik lagi dari my colleague...so, next time laaa baru aku upload kat sini ye....

Selamat Malam dan Salam Maal Hijrah 1433 kepada semua umat Islam!Fyi, if follow calendar Islam, It's my Wedding Anniversary! Alhamdulillah, sudah tahun ke-2...Diharap perkahwinan kami kekal hingga ke akhir hayat kami.Amin...

Salam and have a nice day ya'lls!

Sunday, September 25, 2011

Owh yeaa!! I Adore cutie babies!

Kelmarin aku pi wedding officemate aku kat Sepang...Jauh tuuuuuuuu!!! Berjanji laaaa nak pi convoy dgn kawan aku si soya ni...

Dia pi skali dgn husband and anak dia yg baru 5 bulan tu....Alololololo comeiiii sungguh laaa anak dia...bulat bam bam!!!!buat i gerammmm sgt!

Pastu kan...si syafiey bam bam ni asyikk senyummmmm ja!!!murah dgn senyuman anak si soya nii...hahahhaa...

Takmo sembang lebih2...nak tunjuk gambaq ja!!!i'm lovin it! Enjoy da photos peeps!

Friday, September 23, 2011

Happy Birthday Mr Husband

Sebenaqnya birthday husband aku 21st September 2011 haritu....Tapi, aku sibuk sikit tak sempat nak update apa2.....Tapi, bukan ada celebration apa pon....sebab 21 Spetember haritu hari Rabu, hari kerja...Jadi takdan buat apa pon..Plus, dah nak ujung2 bulan ni besa laaa....tinggai duit saving ja....nak2 lepas raya lagi laaa sengkek....jadinya, aku ingat nak postpone celebration besday husband aku next week after gaji..

Saturday, September 3, 2011

Zuriat (Wahh!Seriusnya Tajuk aku!)



Bahagianya hidup kalau ada anak ni kan?Bak kata orang, anak ni penyeri hidup suami isteri....murah rezeki bila ada anak ni kan...Plus, duit raya yang kita bagi kat orang boleh rolling balik...hahaha.....bila ada anak, duit raya org bagi kat anak kita, masuk dlm poket kita....kira rolling balik laaa kan duit raya yang kita bagi kat orang kan.Niat dah tak betui dah ni....hihhihii....



Tahun ni seperti yang sedia maklum, aku beraya dgn family sebelah husband aku...kat KL dgn Melaka....oklah..I admit, it's pretty awesome to celebrate Aidilfitri with my husband's family....Raya aku tahun ni masih menggembirakan dan masih meriah....Kesimpulannya, raya kat mana2 pon, dengan restu mak ayah dan kehadiran org tersayang, raya akan tetap meriah walaupon aku jauh dari family aku....Hihihi....Muhasabah diri laaa pulak kan...


Ada satu perkara je laaa yang aku dgn husband aku terasa kekurangan raya kami tahun ni....ANAK...Almaklumlaaa...Last year dah rasa raya berdua....This year konon2 kami berangan laaa nak raya bertiga pulak...Tapi, belum ada rezeki kami nak merasa raya bertiga...Jadinya, kami masih raya berdua....hihihi...Raya laaa dgn anak2 buah kami....Kan best kalau kami ada anak..kan?kan?



Tapi, nak buat mcm mana kan...


But I always imagine our home filled with laughter, joy and excitement with our kids…Ooops..Correction…Our CUTE and ADORABLE kids….hihihihi...But now, I feel empty without kids…just the two of us…so0o0 quiet…Hurmmm….Sedih betui…

Me and my husband always believe that this is a test from ALLAH…We pray everyday, even every single time from ALLAH to give us a child….to brighten our marriage life…

Orang suruh kami enjoy sementara takda anak ni..Orang suruh kami bercinta puas2 sementara takda anak ni…Alahaiii….Kamonlaaa wei…We’ve been in LOVE since 2005….We've been enjoying our single life to the fullest for almost 26 years!We’ve done everything! Nak enjoy apa lagi nyaa...And now we’re married, we need something else to lighten up our LOVE…And kids will surely brighten up our life..But, at the same time, I believe in ALLAH…HE always has better plans for us ahead….I strongly believe in what ALLAH plans for us with no doubt…Mana tau kami dapat kembaq ka nanti…haaaa…layan anak kembaq tu puas2…nak sangat kan!hehehe…but I’ll definitely feel very very THANKFUL that time….Hmmm…Berangan laaa Faten oii….Haha…

I’m 26 this year…(Oh my….dah 26 ke?Boringgg...) So, I extremely hoping for my own baby….Huwaaaa…owhhh…babies are so cute…I don’t care the baby is a boy or girl…They all look cute.Okay..Okay…Aku dah menyimpang dah ni…

Hurmm….Kesimpulannya, aku ni tetiba je pulak jadi kemaruk nak anak….Nakkkk sangatttttttt….tapi belum ada rezeki lagi…Ye…aku paham….Belum rezeki aku lagi..

Kadang2 otak aku ni terfikir, orang lain yang buang anak tu senang2 pulak depa mengandung kan…tak payah nak pi check kat doktor...Pastu, teruk2 pregnant 9 bulan, pi buang pulak baby tu..Apa daaa….Dah buat dosa pi tambah lagi dosa…Kalau budak tu mati, tambah lagi dosa tu…Ceiii…aku dok sembang ni mcm laaa aku baik sangat…Tapi, kalau hampa takmau anak tu mai bagi kat aku tu daripada hampa dok buang budak tu mcm sampah ja…Kesiannn…hihihi….Aku serius ni!

WE NEED A BABY!!!!!KAMI NAK ANAK!!!Amboii..dah macam rusuhan pulak..haha.

Ya ALLAH….Makbulkan lah doa aku dan suami ku ini…. Amin…



~Comel kan??Kalau anak aku takdak laa kulit cerah mcm ni kan...haha...tapi mestilaa cute gak kan...haha~

Sekian, terima kasih dan have a nice day peeps!