Pages

Followers

Tuesday, February 28, 2012

Apakah Jenama Tuala Wanita Pilihan Hampa??

Salam and Hi all!!!

Angin takdak...Ribut takdak...Tetiba tanya pasal jenama tuala wanita pilihan pulak?? Hahaha...Saja laaa nak berkongsi pendapat....Lagipon semua pompuan pakai benda ni tiap2 bulan melainkan pompuan tiruan jaaa...Huahuahua...

Ok. Apakah jenama tuala wanita pilihan anda semua?? (Wahhh..Aku dah macam duta produk dah ni...Boleh masuk iklan tuala wanita dak??sambil senyum2 simpul...)

Dalam banyak2 jenama pad kat Malaysia ni, aku adalah pemakai setia jenama Kotex-Overnight Wings. Aku ni jenis yg suka pakai panjang2....Risau bocor laaa katakan...So, walaupon pad ni dicipta untuk dipakai pada waktu mlm ja, aku pulak pakai pad overnight wings ni sepanjang tempoh aku period tak kira la siang ka malam ka...Sebab aku lebih selesa dan yakin pakai pad overnight..Kalau pakai yg biasa tu rasa mcm tak yakin..huhuhu..Jadi daripada sekolah dulu memang aku pakai cap Kotex.....



Sampaila beberapa hari yang lalu waktu aku kat Cherating tu..Aku period laa pulak time pi Cherating dgn laki aku (muka kecewa dan hampa..Tak sangka pulak period ni mai awal.Bajet dtg next week..Huahuahua..), So, aku takdak la bawak extra pad..bawak pon satu ja yg mmg dah ada dlm handbag. Jadi, kami pon pi la kedai runcit yg berdekatan dgn hotel kami tu, takdak pad Kotex, jenama pilihanku...huahuahua...Yang ada cuma pad cap Libresse (yang Yuna dgn Adibah Noor jadi duta tu)... Nasib baik ada yang overnight wings. Kalau tak memang aku ajak laki aku pi cari gak kedai yang jual pad overnight wings jugak....Haha....

So, nak tak nak aku terpaksa laa curang dengan Kotex dan memakai pad cap Libresse...

Surprisingly, I kinda like this brand...Selesa, tak gatai2 dan best laaa....




Jadi, kesimpulannya, lepas ni aku nak pakai pad Libresse laaa pulak.....Sebab best!Hehehehe..

And I'm no longer a loyal customer to Kotex... Sorry Kotex....

Hahaha..Sampai di sini sahaja...

Saya sudah memilih Libresse! Anda pula bagaimana? ~Hihihi~


Sunday, February 26, 2012

Cherating-Short Honeymoon (Yes,still honeymoon)

Salam and Hi all!!!

We're on our honeymoon again......Tapi dekat je kat Cherating. And we're staying at Holiday Villa Beach Resort...

Itsa nice place to stayyy......

Nahhh....Our pictures! Enjoy the beautiful scenery!















 




Tuesday, February 14, 2012

I Am Just Blabbering About Life Which Will Be A Verrryyyyyyyyyyyy Longggggg Entry <------ You Can See It From The Title

Hellooooooooooooooo all!

You all know that I got MC for 6 weeks = 43 days. My MC started on 30th Jan till 2nd March 2012 which leads me to super boringness. Well not so boring actually. It's been 2 weeks now and I actually already went to work on Monday and Tuesday.


What did I do last 2 weeks? Errmm.. I've been listening to songs (my all time fav boyband - BSB), watching movies, Japanese drama series, reading novels, sleeping (after a second of thinking, I actually don't sleep much. I woke as early as at 6am everyday and this isn't happen when I have to go to work.True story.)

I've listened to BSB, N'SYNC,WESTLIFE,SPICE GIRLS etc.. Those were so0o0o0 famous back then when I was in high school. Really reminded me to old times which I wish to go back and enjoy every single moment. Fyi, I bought every cassettes of BSB. It's not easy tho....I have to save all my expenses. I don't really buy food at the school canteen. And...and...and...I even bought a walkman with my savings! Owh that time is so0o0o0o0 amazing when we have a walkman. So cool!

Part of that, I also watched movies. The Bridesmaids, Pretty Woman, Notting Hill, Sleepless in Seattle, Pride & Prejudice, Fast&Furious 5, The Switch, Real Steel etc...


And I watched Japanese Drama Series too - Hanazakari No Kimitachi E. Yeah, I know this series a bit outdated. It was produced, if I'm not mistaken in 2007. I actually watched the Taiwan version previously. But trust me. Japanese version wayyyyyyyyyyyyyyyyyyy better!!!! The main actress and actors are all much much more cute & handsome than the Taiwan version...Seriously! Owh. For those who never watched these series, let me brief u a bit of it.


There's a girl, Ashiya Mizuki from California-America (she's a pure Japanese) come back all the way to Japan to enroll into a boys school named Ohsaka Gakuen for only one reason. She want to meet up her idol who is a high jump athlete, Sano Izumi to convince him to do high jump again. Sano Izumi had issues in his life and he decided to quit high jump and Ashiya Mizuki felt that Sano must do the high jump again without giving up. So, the rest of the stories I suggest you guys go search for it. Sure you'll be addicted to it. :) A part from the character of Ashiya and Sano, I also adores other characters in this series. Nakatsu always being so cute, protective and nice to Ashiya. Nanba is the head dorm and so flirtatious. The rest of the characters are all funny and adorable. Serious!


And I eventually been daydreaming of all these characters and I believe I've been weirdly obsessional. Yes I do....

Ok. I'm gonna stop with my obsession of this Japanese series.

And......I'd also finished reading a novel entitled "Notting Hill With Love...Actually" by Ali McNamara. It's her first novel actually. It was published back at 2010. And if I'm not mistaken, she wrote a new book named "Breakfast at Darcy's"....This one I haven't bought or read it yet.Well..."Notting Hill With Love...Actually"...It's a good book.The storyline, I can say it's quite the same as other romantic novels actually. The synopsis gotta be like this = There's a girl named Scarlett. Engaged to a guy (David) and she found out that there's nothing in common between them. She's so0o0o0o0 into movies and cinemas. An that guy seems don't really understand her feelings and her obsession towards movies. And this guy is sort of so into DIY projects so that they can save a penny whereas, it really drive Scarlett crazy as hell. And too bad, Scarlett's dad and her bestfriend, Maddie also think as David's. They think Scarlett has wayyyyyy too much of obsession in movies till she's really seems to be living in her own world of fantasies. Then Maddie suggested that Scarlett should go for a break and have a thought for a while. So, Scarlett agree and she'll be house sitting for a couple at Notting Hill for a month. This is where she met another guy (Sean) which irritates her a lot but at the same time had been so adorable too. When she's there, she discovers that a lot of her day to day activities seems to be happenned in some scene of her favourite movies too. There's a lot of romantic, fun and interesting part of this novel that I think I could perhaps fall for all these created moments as well. As I really put myself as Scarlett into this novel..Hahahaha....That's why I end up watching Notting Hill, Pretty Woman, Pride and Prejudice and Sleepless in Seattle. Hahahaha...Terpengaruh dow......


Ermmm....And I was back in Taiping on last Thursday....and I'm back in KL on Tuesday.Owhhhh.It's yesterday....well,I did nothing in Taiping.Whole day lepaking at home.Only on Monday I went out to visit my grandma and my aunty.Other than that,it's just another non-productive holidays for me. Owh yea...During my visit to my aunty's house,my best friend's mom,Aunty Farah came to my parents' house to visit me actually-unexpectedly....And she also brought a dozen of Big Apple donuts for me! How sweet....Baru je termimpi2 teringin gila babi nak makan donut,tetiba parents Fana bawak donuts...Thanks for ur concern aunty&uncle....And I post a thank you note to her Facebook. And her comments made me somehow feel so touched and my tears are about to burst. (Tapi sempat tahan laa..Hihi)

Referring to my doctor's appointment on last Wednesday,she asked me to lose 6 kilos...Sounds easy huh? It's super HARD actually. The more I was asked to diet and lose weight, the more I eat. Makan tu normal la kan.Tapi aku makan macam org gila...Mak aku sampai ckp,nanti aku balik KL husband aku dah tak kenal aku....Ok,yup.my mom exaggerate....And I ended with gaining 2 kilos to my weight. Thanks to my mom's cooking.

I'll go to work today. Today is Wednesday...Oh gosh! Am I forgetting the dates? I can only tell u what day but I really don't have any idea what is the date today..or tomorrow...or last week...what months are we now?Owh,it's February...I just took a look at my calendar...Longggg holidays turns me into a "not-aware-of-dates" person...Hurmmmm....

What else?? Owh yea! I'll be going for a short-getaway-honeymoon this coming weekend....Yeay!Dekat ja...Pi Cherating ja...And I'm pretty sure there'll be a PHD-kinda-person yang akan mengata aku kat ofis dia and telling them, "Owhh peeps!There she goes again.She's going for a honeymoon for don't know how many times with her husband for nothing!!They always ended to be not pregnant.Such a waste"...Hell yea!Aku buat surgery ni pon jadi issue...dah habis satu ofis dia tau pasal aku.And they will surely think how pathetic I am kan coz I had to go thru all these things. Anyway,like my grandma said, "Other people will never understand our problems or anything bout us if they don't face it themselves untill when they really had gone thru the same situations as us,then only they will understand how hard it is"
Faham tak apa yang aku tulis ni? Aku rasa mcm berbelit2 pulak bahasa inggeris aku ni...Senang cakap,"Org lain xkan faham apa yg kita lalui unless depa pon mengalami situasi yg sama mcm kita,baru depa nak paham" Haaa...lebih kurang camtu laaa apa yg opah aku ckp...

Anything else??hurmm... Aku rasa dah cukup aku membebel....Sampai di sini sahaja. Few pictures for u to see....Huhu........



~Big Apple Donuts given by Aunty Farah~


~My on-going novel to be finished soon~


~Finished reading this novel~


~I can't stop watching this series. Best!!~

~Tetiba teringin nak pi menenangkan jiwa kat lighthouse ni. Kat Malaysia ada tak??~


Salam and have a nice day all!!!






Thursday, February 9, 2012

I Cant Wait! (^_______^)

Assalamualaikum semua!!!



My best friend came to my house today...Of course she came with her husband.



Well, she's pregnant and I just got to know that she'll be having a baby girl....Unexpected actually. I was thinking that she'll be havin a baby boy. Haha.



So, I'm pretty excited about this. She's having a baby girl!!!! Owh I bet she will be so cute!(Oh come on Faten,what babies aren't cute anyways?)



Well...I'm glad. I'm so glad. I'm so excited. Can't wait until May!!!! Sure I'm gonna be her "Godmother".....Wahhhh.....Melampau kan aku punya excited?? Hahahaha...



Anyways, at least aku dah tau dah nak beli baju baby kaler apa now.... :)



Owh I can't stop imagine how she'll look like...



Hihihihihihihihihihih...Happyyyyy!



Since Fana is soooo into owls, I've Google some of cute owl dress and shoes too!






~Isn't it so0o0o0o adorable??~





~This pair of shoes is so0o0o cute~





~cute aite?aite?~





~This is so0o0 me.I'll definitely buy this kalau ada utk adult.haha~





~Set of owls which is cute too!~






Oklah bye and salam peeps!

Thursday, February 2, 2012

4 Syarat2 Buat Wanita yang Bertudung

Salam semua!!!!!!!!Apa habaq???Aku masih lagi bercuti...Agak boring di rumah..Takdak apa nak buat...Baik pi keja! (Ayat konon2 Workaholic)...Huahua...

Haaa...Entry kalini agak lain sikit dari entry2 sebelum ni.....Kita berkongsi ilmu dan pengetahuan harini ye....

Fesyen tudung dah mcm2 sekarang ni.Aku pon turut sekali ikut berfesyen pakai tudung laa ni...

Mesti hampa pon ada yg berfesyen2 jugak kan pakai tudung.

Persoalannya,walaupun kita semua ni bertudung,tertutupkah aurat kita?Terhapuskah dosa kita?

Ada 4 syarat yang utama bagi si pamakai tudung utk betul2 menutup aurat yg diterima oleh ALLAH swt...Yang ni actually aku tgk video ceramah Ustaz Don kat Youtube.So,aku pon saja la nak share ilmu ni dgn hampa semua agar kita tak salah memakai tudung.Supaya aurat kita benar2 terpelihara. Insyaallah!

Tapi aku tak berani laa plak nak senaraikan syarat2 ni..Aku copy link dari You Tube ceramah Ustaz Don pasal syarat2 pakai tudung ni supaya aku tak tersalah info lak kan....Jadi, sila2 lah dengar ceramah Ustaz Don ni ye kawan2... :)


Sekian....Jadi, sama-sama kita renung2 kan lah ye. Moga diri kita akan menjadi insan yang lebih baik daripada harini....

Salam and Have A Nice Day all!!!

Tuesday, January 31, 2012

Its Over-Yes.Its Over!

Halo!!!Assalamualaikum semua!!!!

Ok.Nervous aku dah hilang coz aku dah melalui operation on last Friday.Aku x rasa sakit pon coz whole body kena bius...Sedar2 dah settle operation and of course laa rasa sakit pon menyusul...huhu...

Oh ya!This operation took about 1 hour and a half.

Aku admitted pon x lama,3 hari je...dekat Tropicana Medical Centre.Doktor Marsita yg operate aku.

Nak tau kat mana perut aku kena potong.Utk yg beranak czer tu,hampa tau kan kat mana potong?Haaa!Kat situ laa aku kena potong.Maka,aku pon terpaksalah berpantang sebagaimana org beranak berpantang...Dr M kata potong dlm 4cm..Tapi aku tgk,lebih dari 4cm perut aku kena potong..Huwaaaa!Scars!huhu...

What she found inside me during the operation??

Jawapannya: Banyakkkkkk yg menghalang.....Besar dugaan aku dan suami...Moga ALLAH permudahkanla urusan kami...Haihhh....Longggggg wayyyy to go to have a baby...

Ni ialah perkara2 Dr M found during the operation, yg menghalang aku dari pregnant:-

1. Both of lapisan ovary aku sgt tebal-3 times thicker than a normal woman. Sebab tu telur2 aku x membesar dan matang. So,yg ni,problem solved.Dr M dah nipiskan...Hopefully after this telur2 aku boleh membesar dan matang seperti biasa!

2. Tiub Fallopian aku tersumbat. Something stuck in there.Sadly, Dr M pon can't do anything bout it coz tiub tu tersangatlaaa kecil. It's only 2mm...Masa Dr M flush the tube,sepatutnya keluar mcm kita flush jamban tu.but ma' tube,only sticky liquid came out.tak laju mcm flush jamban tu.So,only medications can help.The rest,let's just pray and pray to ALLAH...

3. Uterus aku mmg bentuknya dan kedudukannya cantik di tempat yg sepatutnya.But,there's something yg menghalang jugak.Not only cyst but other things as well.aku tak ingat apa nama menatang tu...so,yg ni Dr M terpaksa masukkan IUCD/IUD inside my uterus and biarkan benda alah tu for about 2-3months.Patutnya,IUCD tu Dr M nak masukkan masa aku operation hari Jumaat haritu,tapi,hospital kehabisan stock pulak...so,Dr M terpaksa masukkan hari Isnin(semlm). Bila dah masukkan semlm mmg takda la bius kan. Hidup2 la..huhu...Uishhhh...Boleh tahan sakit jugak nak masukkan IUCD tu...Senak perut aku!Sakit dow.... Nanti after 2-3 months baru Dr M keluarkan balik...Sure sakit gak tu...Adoiiii...Fyi,IUCD ni ialah utk menghalang benda2 yg tak diingini berada di dlm rahim aku and Dr M kata kita tunggu sampai the new cells grow in my womb perfectly.Then baru leh tanggal IUCD ni.

Hurmmm...Takdak apa la.It's just that Dr M ckp if tak menjadi jugak after 6-8 cycle,then she said we might have to go for IVF...

Hurmm...bila aku dgr Dr M ckp camtu,sekali lagi aku termenung mcm masa mula2 Dr M suggest kat aku utk buat operation tu...Tapi,kalini bukan sebab MC lama...Tapi sebab duit la pulak...Mana nak cari duit sampai 15-20k???Then, Dr M pon senyum tgk aku...Dia ckp,banyak2 berdoa,ALLAH Maha Mendengar.Banyak berdoa pada Nya mintak dipermudahkan segala urusan.Insyaallah,ada rezeki kami nanti...Aku pon senyum balik,Thanx Dr...

Jadinya,ni la conclusion operation aku ni...Ada positive and negative...Ye,bila jadi mcm ni,buat aku terfikir,susah nya nak pregnant and ada anak. Dulu kecik2 ingatkan baby pi ambik kat sepital...Huahua...Tapi,org lain senang2 pregnant and gugurkan pulak baby tu or buang baby tu.Aku rasa kalau aku pregnant nanti,aku ialah manusia yg paling gembira dan bersyukur.Sebab nak dpt susah and banyakkkk yang menghalang.Aku janji aku akan jaga and didik anak aku dgn baik dan sempurna,Insyaallah kalau diizinkan ALLAH...Harap2 berbaloilah pengorbanan dan kesakitan yg aku hadap sekarang ni.

Tapikan best jugak berpantang ni.Layanan yg SUPERB dari semua org!!!Hihi...bagai ditatang minyak yg penuh!!!Whoaaa...huahuahua....

Oklah kawan2...Those yg tgh pregnant tu,appreciate your baby. Jaga baby dlm kandungan tu elok2 k...Those yg still tgh mencuba utk pregnant mcm aku jugak,keep trying and praying to ALLAH.Nanti ada laaa rezeki kita naaa... Those yg belum kawen tapi akan kawen soon or satu hari nanti,kalau sekarang hampa ada masalah period x regular or senggugut terukkkkk or period melebih2,pi la check awal2 kat doktor pakar supaya kita boleh ubat awal2.Nanti kawen,cepat pregnant,cepat dpt anak.. (Terpulang pada rezeki ALLAH jugakk tau )

Okla,aku rasa cam nak tido laa..Almaklumla,MC sampai 6 weeks!Yeeehooooo!


Tgk la gambar2 set alat2 IUCD ni and kat mana kedudukan IUCD ni...Enjoy the photos!




Salam and Have a nice day all!!

Wednesday, January 25, 2012

Nervous

Aku NERVOUS ni...Nak tau kenapa aku NERVOUS???


Aku NERVOUS sebab.....


Adalah sesuatu perkara tu...


Gulppppp!!


Semoga dipermudahkan urusan aku on 27th Jan 2012 ni..


Amin...