Pages

Followers

Thursday, August 2, 2012

Roti Aiskrim Goreng

Assalamualaikum semua!!!

Amboi..Mentang-mentang la bulan Ramadhan ni, asyik nak post entry pasai makanan ja aku ni...Hehe..


Aku ni dok belek2 resepi2 segala makanan kat Google tadi..terjumpa resepi ni mcm mudah saja...Resepi Roti Aiskrim Goreng....Mcm mudah je aku baca resepinya...Jadi, aku mahu mencubanya...


Ini dia resepi Roti Aiskrim Goreng untuk tatapan semua:-


Bahan-bahan:
  • 10 keping roti putih
  • 5 scope aiskrim (apa2 perisa)
  • Plastik wrap ( untuk balut roti)
  • Minyak

Cara-Caranya:
  1. Gelek jer roti tu untuk mendapatkan roti yg padat.
  2. Skopkan aiskrim ke atas roti.
  3. Tutupkan aiskrim dgn sekeping roti lagi.
  4. Gunakan cawan plastik sebagai acuan dan tekan acuan tu kat atas roti sampai roti tu terputus jadi bulat...
  5. Balut dengan plastik pembalut dan simpan dalam frezeer selama 3jam atau semalaman - kebanyakan orang simpan semalaman.
  6. Keluarkan dari tempat pembeku dan goreng dalam minyak yang panas hingga kuning keemasan. Jangan lama, paling kurang 1-2min sahaja tp pastikan minyak sudah betol2 panas.










Amacam? Mudah kan? Dan nampak mcm sedap kan??

Apa lagi...Cuba la ye....Hehe...

Sekian, terima kasih. Assalamualaikum semua. Selamat mencuba!

5 comments:

thisisfarhana said...

uish. senang jaaa. nak cuba lah! ngehehehehe

Mrs Chot said...

Haaa..Kan?Kalau hang dah buat tu jemput2 la aku pi rumah hang....hehehe....

Sarah said...

waaa...ni cekodok alaf baru...ada masa ley try nih..sempoi

Mrs Chot said...

Haruss try sarah.mudah ja ni....hehe.

Nurul Farhana Kasim said...

Waaa..mcm best je..nk wat jugak lh...tq cik puan...