Pages

Followers

Monday, August 9, 2010

Ramadhan

Fuhhh...Pejam Celik Pejam Celik...Ramadhan datang lagi....Tak sabar rasanya nak sambut Ramadhan...Plus, this year gonna be extra special sebab this year aku sambut bulan Ramadhan dgn beloved husband...
All this while, kami selalu wish yang kami boleh pegi Tarawikh sesama...sahur sesama...bukak posa sesama...and Alhamdulillah,syukur akhirnya, Ramadhan tahun ni our wish come true.
Walaupon, actually dah 5 tahun aku puasa dgn Faizul, tapi perasaan tu aku rasa lain this year...maybe sebab responsibility dah lain..dulu, time sahur mane laaa aku nak kisah faizul makan ke tak..kadang2 aku tak bangun sahur pon..if bangun pon, minum air masak then tido balik..haha..bujang laaa katakan...
But this year, everything's change. Obviously aku kena prepare for bukak puasa...masak utk sahur...bangun awal utk prepare sahur..Hurmm..NERVOUS aku dibuatnya...aku ni dah laaa liat nak bangun..hahaha...
Tapi, inilah tanggungjawab...We'll never know until we learn how to do it!
Belum lagi ada anak...For sure lagi besar tanggungjawab aku...Tapi, aku bersyukur kerana diberi peluang untuk memikul tanggungjawab ni...
Hurrmm...First puasa, hari kerja pulakk tu...taktau laaa nak masak ape...selalunya, first puasa ni, selera org time sahur besar...lama2 baru selera hilang time sahur...hehe...
Bagi aku, time sahur lagi sedap mkn nasik panas, ikan masin / telur masin, ulam2 and sambal belacan...fuhh..menyelerakan..tapi, laki aku???camna plak selera dia?
Hurrmm..takpa2...insyaallah, aku boleh kot bangun sahur and prepare everything utk suami aku..
Everything for your Bi..i love u..heheheheh...
Last but not least, Selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak..
(P/s:Saja nak bagitau, tema raya kami tahun ni kaler Oren...heheh..ikut family aku)


Dulu sorang....

Sekarang, berdua... (",(",)





2 comments:

Dale said...

apa da...gambaq sorang2 tuh nampak sangat dlm keta kancil kesayangan ku...~

Unknown said...

hehehe...bila lagi nak mai umah aku???hang balik raya hari apa?