Pages

Followers

Monday, January 24, 2011

Saya baru tersedar yang saya ni kira TERER aaaa gak!

Selamat Hari Isnin semua! Semalam ialah hari AHAD. Semalam saya ada kelas dari pukul 9am sampai laa 5pm. Subjek Komunikasi Perniagaan the whole day!Biol pala otak aku!



Apa yang buat aku sedar yang aku ni agak TERER bila terjadinya kejadian ini :-

Begini ceritanya, after dah habis kelas kol 5 tu, aku pi laa lepak minum jap dgn husband aku.Then, kami balik rumah terus. Dah sampai umah tu, aku terus salin baju (malas nak mandi,satgi mlm baru nak mandi) Pastu, aku terus melangkah-kan kaki aku ke dapor dan mengupas bawang merah dan putih dan jugak cili padi. Aku prepare untuk masak (buat nasik goreng ja). pastu,sementara tunggu nasik masak, aku amik semua baju kotoq masuk dlm mesin basuh dan basuh. pastu aku amik baju2 kat ampaian, aku lipat semua baju yang dah kering tu.Pastu aku menyapu satu rumah. Sempat jugak aku ber-FB jap..Hihihi..Pastu, bila nasik dah masak, aku pon start goreng nasik.Sat ja masak. Dah siap masak, aku basuh semua kuali, pinggan yang aku pakai tadi. Aku kemas pulak dapoq aku. Pastu aku hidangkan nasik goreng aku tu untuk husband aku. Husband aku dah siap makan semua, aku kemas balik, basuh semua pinggan kotor. Dah settle semua kerja tu, baju yang aku basuh tadi pon dah siap basuh. Aku sidai pulak baju2 tu. Pastu, dah siap sidai, aku tgk bilik no.2 aku berselerak.Lupa, mlm haritu kami tidoq kat bilik tu aku lupa nak kemas. Aku pon kemas bilik no.2 tu...Dah siap kemas, baru laaa aku lepak2 jap kat ruang tamu tu..tengok2 TV...Pastu baru aku teringat, baju dgn seluaq keja laki aku tak iron lagi...Aku iron pulak baju dgn seluaq keja laki aku. (Nasib baik aku pi keja boleh selamba je pakai baju apa pon.So, aku takyah nak iron2 baju..hehe)


Bila semua tu dah settle, jam menunjukkan pukul 10 mlm...Aku pon dah penat gila dgn belajaq seharian, buat kerja2 seorang isteri (cewahh)..pastu esok nak kena bangun awal sebab nak pi keja....


Bagi aku, aku dah mcm Superwoman jugak la....Kalau dah ada anak nanti, bertambah laaa kuasa aku sebagai Superwoman!Lagi banyak laaa kerja nak kena buat...hahahahhahah...


Kesimpulannya, aku PENAT GILA....Hihi...

~Superwoman yang sopan santun~



Sekian, wassalam!

1 comment:

ShidaGhazali said...

ha???? bilik berselerak dek non
hahahahahahahahahhaa