Pages

Followers

Tuesday, November 30, 2010

[Perkara.Fakta.Persoalan]

Kenapa aku rasa semacam harini??Sedih??Maybe...Jeles??Maybe...Tak puas hati??Maybe jugak...

Beberapa perkara, fakta2 dan persoalan yang aku rasa mcm aku patut rasa down sikit tapi sebenarnya tak patut pon...Fitrah kehidupan manusia..Ada yang nasib baik...Ada yg kurang bernasib baik...

Perkara 1 : Aku teringin nak pakai handphone canggih...iphone ke..Blackberry ke...
Fakta : Aku tak mampu pon nak beli handphone canggih ni....MAHAL!
Persoalan : Kenapa aku tengok orang sekeliling aku senang2 je beli handphone canggih2 ni?? If nak compare gaji, lebih kurang je....

Perkara 2 : Aku teringin nak pakai ipad...
Fakta : Kalau dah handphone canggih pon aku tak mampu, ini kan pulak ipad...MAHAL!
Persoalan : Kenapa jugak org2 sekeliling aku sesuka hati je beli ipad mcm beli ikan dekat pasar??

Perkara 3 : Aku teringin nak jadi cikgu...Ini cita2 aku dari kecik...
Fakta : Sapa suruh aku tak belajar betui2 time skolah dulu???Jadinya, jangan harap nak jadi cikgu.Cikgu lepasan IPT sekarang ni pon banyak yang tunggu posting tak dapat2 (bapak aku yang bagitau)
Persoalan : Kenapa aku tak nekad dari lepas SPM dulu aku nak jadi cikgu kalau betul cita2 aku nak jadi cikgu?Ni tak..Sambung study amik course tah pape tah....

Perkara 4 : Aku sebenarnya teringin sangat surprise birthday party or present dari husband aku....
Fakta : Jangan haraplaa! Husband aku bukan jenis yang mcm tu!
Persoalan : Apa salahnya kalau dia at least bagi aku kad??I don't really expect big present or expensive present??(kalau dapat yang mahal best gak!hehe)

Perkara 5 : Aku teringin nak jadi FULL TIME HOUSEWIFE...Macam mak aku..
Fakta : Tak mungkin kami mampu hidup dengan hanya husband aku sorang je yang bekerja.Rumah+kereta+barang dapur+Astro+Bil2 yang perlu dibayar+mcm2 lagi commitment..No!No!No!
Persoalan : Takda apa yang nak disoalkan sebab fakta dah terlalu kukuh untuk dipersoalkan..

Perkara 6 : Aku nak continue study.Nak continue Degree.Boleh demand gaji...Jeles bila tgk kawan2 semua gaji banyak.
Fakta : Nak continue Degree at least, overall fee dlm RM20k++....Hurmm....
Persoalan : Aku ada kaaa duit sebanyak itu?If buat loan PTPTN pon, aku ada commitment lain...Mampukah aku??

Perkara 7 : Aku harap aku PREGNANT dalam masa terdekat ni...Harap sangat! Crossing my fingers!
Fakta : Aku dah kawin hampir setahun..I think it's the time for me to get PREGNANT! I can't wait!
Persoalan : Adakah aku benar2 telah bersedia untuk menjadi ibu? Hanya ALLAH s.w.t sahaja yang ada jawapannya.If aku pregnant, maknanya it's the time!If belum pregnant lagi, I believe it's not my time yet...ALLAH knows better than anyone in this world.Jadi, jangan laaa sibuk2 nak ckp aku ni lambat proses laa...tak subur laa...tak pandai teknik laaa...Percayalah, kita hanya merancang, ALLAH yang tentukan... :)

Perkara 8 : Aku nakkkkkk sangat pergi bercuti...Pulau Perhentian ke, Pulau Redang ke...Anyway, Pulau is the best place to plan for a vacation!
Fakta : Dari 2 tahun lepas aku plan dgn husband aku nak bercuti kat pulau...Dari before kawen sampai laa dah kawen..dah setahun pon kawen....Tak pegi2 jugak...Haha..
Persoalan : Aku plan sekali lagi untuk pergi bercuti kat either Pulau Perhentian Kecil or Pulau Redang mid next year....Persoalannya, akan terjadikah rancangan percutian kami???Hanya masa dan rezeki yang menentukan...Insyaallah...

Perkara 9 : Aku tau hampa boring dgn post aku ni....
Fakta : Ini luahan perasaan aku....Daripada aku pendam, baik aku taip kat sini.
Persoalan : Sapa suruh hampa baca kalau dah boring dengan post aku ni?hahahaha.(mcm la ada orang nak baca)

Sekian dari aku yang tetiba rasa down dgn diri sendiri..Haha. (^_^)

No comments: