Pages

Followers

Monday, April 4, 2011

Selesema tiada obatnya : Kata Prof dlm kelas Macro tadi


Amboihhhhhhh!Seket punya panjang tajuk aku nih!

Kiranya, org takyah baca isi blog aku pon org dah tau the whole story about it...pasal selesema sebenarnya takdak ubat...

Alkisahnya, profesor macroeconomic aku ni asal dari China, keturuna Kazakhstan tak silap aku..Nama dia --> Dr Turkhan!Haa....Comel tau prof ni...Dia ada Ijazah engineering from IPT in China. Then dia sambung Master kat IPTA kat Malaysia ni...Nak tau dia masuk IPTA mana???Dalam banyak2 IPTA kat Malaysia ni, dia masuk UKM a.k.a Universiti Kebangsaan Malaysia...haha...hampa bayangkan laa..dia originally from China...Memang pure Chinese...Medium language yang digunakan kat UKM ni ialah definitely BAHASA MALAYSIA!! Aku kagum sekejap kat lecturer aku ni....Jangan main2...He's very fluent in Malay language tau!!!cPerkataan fevret dia, "Alamak!!" Sikit2 alamak...sikit2 alamak...hahaha...

Ok2..aku tau aku dah melalut! Berbalik kepada cerita aku, "selesema tiada obatnya"

Lecturer aku ni ceritalaa...Dia pon berkata, "I wanna share with you guys, did you know that flu has no cure?The doctor gave you the medicine such as pain killer,antibiotic etc just to let your body fight the flu but all the medicines don't cure the flu....The flu will recover itself after 7 days....So, if you got flu, don't eat medicine....you just drink a lot of water and don't eat fried food!Haaa.....Caya tak caya, aku pon tak tau...aku baru tau....Samada aku sorg ja yang baru tau atau hampa pon taktau aku pon tak sure lah....kalau yang dah tau pasal ni, hampa jgn gelakkan aku sebab aku mmg taktau....Kalau hampa pon baru tau mcm aku, nanti bila kita selesema, kita try sama2 kira betui dak after 7 hari kita dah tak selesema....hahaha..Eksperimen!

Oklah aku berhenti di sini saja..Aku nak tidoq sebab esok nak kerja!!Daaa!

Sekian and wassalam.

5 comments:

Nuna said...

ak pon baru tau cik puan..tenkiu....=)

Unknown said...

hihihi...ha...jadinya, kalau little fariz selesema, takyah bagi ubat, banyak bad affect soon.bagi minum plain water je banyak2... (^_^)

thisisfarhana said...

ye rase nye... sbb selsema tu sbb virus.. bukan disease.. so, ubat tu gune utk fight virus tu la.. hiiii (kononnnn)

SayaBudakPemalas said...

amek macro gak? hahaha~ pening gila blaja ekonomi. aku sem ni amek micro. senang sket kot. :P

Unknown said...

farhana:haaa..ya laaa kot....dia virus2 dan kuman kumin yang masuk dlm hidung....sebab tu doktor bagi obat antibiotik....
budak pemalas:tu laaa nye....macro pening dow.....pastu amik plak skali dgn biz math....dua2 fenin....