Pages

Followers

Friday, February 18, 2011

Randomly Writing Without Any Specific Point Of View

Hahahaha....Tajuk punya panjang...Naaaaah!Actually nak taip something kat dalam blog ni tapi takda specific topic yang nak dikeluh-kesahkan....Yang mana teringat, taip...yang tak teringat, tak taip laa...


Keluh-Kesah yang pertama:

Aku tak sabaq nak beli peti ais baru!Hahaha..Bunyi macam chempera sgt kan?Nak buat camna..This is me!real me!I am visualizing my fridge will be a very big fridge with 2 doors...I am actually visualizing 2 doors opening like the wardrobe....alaahhh...peti ais yang pesyen terbaru punya...yang pintu dia bukak sebelah2 tu!hahaha....which will cost me minimum of RM2,500++...(Jadi,pandai2 laaa hampa pikiaq aku sanggup ka dak nak perabih buta2 RM2,500++ semata2 nak beli fridge...)Hurrmmm......(memang tak kuasa laaa aku nak perabih sampai RM2,500++ untuk beli fridge ja...)....Or unless.......harga fridge 2 pintu yang mcm almari tu ada discount sampai tinggal below RM2,000...Aku mesti beli punya...(which is the possibbility to get the lower price is only 20-30%)..Oklaa..aku dah memang start merapu dah....The main point here is......AKU NAK BELI PETI AIS BARU HUJUNG BULAN NI!


Keluh-Kesah yang kedua:

Aku tak sabaq jugak nak beli oven bakaq kuih!Ni pon bunyi mcm chempera sgt kan??Org lain dah riuh rendah bakaq cake kat rumah, aku baru terhegeh2 berangan nak beli oven...Tah reti ka tak pakai oven tu nanti...Tah reti ka tak bakaq kuih satgi....hahahahah....This oven i will just put the budget around RM200...Better if can get lower than RM200...Alahhhhh...Berlungguh oven murah2 kat Giant la..Tesco laa...Carrefour laa...Pi pilih jaa nak cap apa....Yang pastinya, AKU NAK BELI OVEN BAKAQ KUIH HUJUNG BULAN NI!


Suara2 halus : Amboiii.....semua dok pulun nak beli hujung bulan ni....Banyak duit hang, Faten??!!!

Faten : Bukan apa....Insyaallah ada duit lebih sikit bulan ni, tu yang pulun chempera nak beli semua hujung bulan ni...Peti ais dgn oven ja pon....Kalau tak beli laa ni, esok lusa mesti kena beli jugak...Betui dak...



Keluh-Kesah yang ketiga:

Aku nak pi bercuti dgn laki aku...Daripada tahun 2008 aku nak pi bercuti kat pulau dgn laki aku...daripada hubungan takdak ikatan sampai dah ada ikatan (maknanya dah kawen arrr) aku dgn laki aku tak pi jugak lagi bercuti.....Jangan kata pulau2 kat Terengganu aaa, Pulau Pinang yang dekat dgn Tepeng tu pon aku takdan nak pi....Haihhh!Laa ni baru bulan 2...Aku harap dalam masa 10 bulan ni aku dgn laki aku ada laaa pi bercuti kat pulau....Tergedik2 dah kaki ni nak pi bercuti...Haihhh...


Keluh-Kesah yang keempat:

Apaaaa aaa????Tgh dok pikiaq nak habaq apa lagi ni ............................ ...................................... ..................................... ........................................ ....................................... .................................................. Errrrr......apa haaa???

Kalau aku ckp pasai takmau kerja boleh tak???

Ok...Aku sebenaqnya dah malas nak kerja...Aku nak studyyyyyy jaa!!

Tapi, nak buat mcm mana kan...Kalau aku tak kerja, mcm mana nak study?Sebab study kena ada duit..nak ada duit kena kerja....Conclusion nya, study = duit = kerja = duit = study..Haa tgk!kat mana ada duit mesti ada kerja dgn study....oklaa...kalau pinjam PTPTN pon..tak ke at the end of the day aku jugak yang kena bayaq...kalau tak kerja mana mau cari duit mau bayar itu PTPTN???satgi tak bayaq depa pi sekat kat Jabatan Imigresen pastu takleh nak keluaq pi obersi!

Melainkan.......mak bapak aku kaya sampai aku takyah kerja...dok makan duit mak pak ja....kalau kerja pon terus tiba2 dah jadi bos...macam paris hilton tu....hehehe....ok..ok..aku dah merapu balik...Anyways, I'm still proud and happy happy happy to have such a wonderful+caring+loving+great parents...Mak&Ayah, you're the best mom&dad in the world!!!!!I LOVE MY PARENTS VERY VERY MUCH!


Keluh-Kesah yang kelima:

Wei!!Banyak assignment aku wei...Dengan presentation laa...Project paper laaa....Dgn soalan Math yang susah nak mampuih....Tolong laaa sapa2 cikgu Add Math tu tolong ajaq aku weii...



Keluh-Kesah yang keenam:

Aku ada training kat ofis continuously dari harini sampai laaa bulan May nanti...Adalaaa gap seminggu..Pastu the following week aku kena masuk balik training...Bosan derrr...Training ni konon2 untuk new system kat the whole MPB ni laa...tapi, aku gerenti semua org yang dok pi training tu hanyalah membuang masa sahaja..(org2 tu termasuk laaa aku ni)...Sebab aku ckp buang masa, depa dok ajaq kami mcm mana nak guna system tu sedangkan the real system for MPB is actually not there yet! Kami main buat je system konon2 untuk every department dengan harapan bila the actual MPB new system tu dah mula diaplikasi kan kat ofis, semua org dah pandai nak pakai....Kamon laaa!We'll never know how to do it until we practice it for real..I mean real one! Ni, pakai system suka hati tok nek, pastu expect semua org nak faham in just a blink of eyes!Memang tak laa.....Haihhzz...Satu pembaziran masa yang terpaksa....I'd rather type a blog or surf FB or do anything else!Baik aku buat assignment wei!!!

Sekian sahaja keluh kesah saya buat masa ini....Sebab satgi pukul 9.30 dah nak kena pi TRAINING kat HR!!Bosan derrr!



P/s : Segala karut-marut ini hanyalah sekadar menghilangkan stress dan tempat untuk aku mengadu..Agak2 boring tu toksah laa dok baca...Buang masa hampa satgi!haha...Bukan salah aku naaa...







No comments: